مقالات

حسابداری مالیاتی چیست؟

کسانی که می خواهند بدانند حسابداری مالیاتی چیست؟ خوب است بدانند حسابداری مالیاتی شاخه ای از حسابداری است که به بررسی رویدادهای مالیاتی می پردازد. برای رسیدن به پاسخ های دقیق تری مبنی بر حسابداری مالیاتی چیست با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره حسابداری مالیاتی، روش ها و وظایف و غیره در اختیارتان قرار دهیم.

از حسابداری چه می دانید:

حسابداری دانش نظارت و محاسبه رویدادهای مالی است که اطلاعات دقیقی برای تصمیم گیری در اختیار مدیران سازمان قرار می دهد. به عبارت دیگر حسابداری زبان کسب و کار و تجارت است که ضمن جمع آوری اطلاعات، صورت های مالی را تهیه و تنظیم می کند. مسئولیت حسابداران، ارزیابی، مشاهده، ثبت و گزارش اطلاعات و فعالیت های اقتصادی برای مدیران است که بتوانند تصمیمات اقتصادی درستی برای بنگاه و یا شرکت خود اتخاذ کنند.

حسابداری

8 شاخه متفاوت حسابداری که از آن بی خبر بودید:

از آنجا که حسابداری دانشی گسترده و وسیع است دارای شاخه و رشته های متفاوتی است که به اختصار با آنها آشنا می شویم.

1- حسابداری مالی Financial Accounting:

شاخه ای از حسابداری است که عملیات های مالی شرکت را تجزیه و تحلیل می کند. حسابداری مالی عمل ثبت، ردیابی، گزارش و تحلیل عملکرد و تراکنش های مالی شرکت است که رویکرد شرکت در گذشته را بررسی می کند. حسابداری مالی از دو روش حسابداری نقدی و حسابداری تعهدی برای ثبت دقیق معاملات استفاده می کند.

2- حسابداری مدیریت Management Accounting:

از حسابداری مدیریت برای نشان دادن وضعیت سودآوری برای برنامه ریزی مالی سازمان استفاده می شود. حسابداری مدیریت، اطلاعات لازم برای تصمیم گیری مدیران را در اختیارشان قرار می دهد. حسابداری مدیریت در سه شاخه مدیریت استراتژیک، مدیریت اجرایی و مدیریت ریسکی فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج × 8 =